Na początku zapewniam, że damy radę, …jeśli tylko damy radę!
Próbne nagranie bez strojów (parę rekwizytów przydałoby się) odbędzie się 26 kwietnia o godz: 11.00.
Trzecie podejście do tematu „Lipdub”. Po wielu rozmowach z managerem zespołu: Panią Moniką Paprocką – Szczepanik – żoną pana Tomasza Szczepanika w dniu 20.04 w godzinach południowych otrzymałem zgodę na wykorzystanie ich utworu!
Bawimy się, przebieramy się, tańczymy, śpiewamy, skaczemy, po prostu zadziwiamy swoimi pomysłami stojąc, siedząc, wisząc, leżąc na terenie szkoły, a wszystko w rytmie piosenki: „Barcelona” zespołu Pectus”! Po różnych przeciwnościach w realizacji zabawy, w której mam nadzieję, weźmie udział każdy kto chce się dobrze bawić!Dziękuję wszystkim osobom, które podzieliły się swoim pomysłem, co chcą robić z klasą. Przechodzimy filmując jednym „ujęciem” kamery bez „cięcia” wszystkich uczniów zebranych w różnych i różnistych miejscach, pozach i sytuacjach. Wszystko musi trwać tyle, ile trwa piosenka, a więc około 4 min. Na każdą z występujących grup jest przeznaczone kilka sekund. W trakcie występu, śpiewamy pokazując, że uczestniczymy aktywnie w tym utworze. Ruszamy się, uśmiechamy i jesteśmy po prostu „wulkanem entuzjazmu”!
Wychowawco i nauczycielu zapraszam Ciebie do aktywnego uczestnictwa w projekcie „Lipdub”!
Możesz uczestniczyć w nim przebywając z klasą w przebraniu odpowiednim do koncepcji występu klasy (grupy dzieci) lub koncepcji wybranej przez Ciebie. Na terenie szkoły w czasie nagrania nie ma ludzi przypadkowych i nieprzebranych według naszego pomysłu zabawy. Wychowawco i nauczycielu, jeśli masz pomysł, a świetnie by było, żebyś go miał, możesz wszystko zmienić, co chcesz zrobić z klasą lub z wybrana przez ciebie grupą dzieci. Spróbuj nie zmieniać miejsca. Daj mi znać, czy możesz to zrobić we wskazanym przeze mnie miejscu, czy zmieniamy miejsce Twojego występu z Twoją grupą dzieci!
A więc…
Podpowiadam, co możesz zrobić z grupą klasową: Zaczynamy przed szkołą!
Przed wejściem stoją uczniowie z Chrobry TV i 0 A przebrani za paziów lub służbę pałacu (przecież to królewska szkoła!).
Chrobry TV trzyma zawieszony green screen zasłaniając logo szkoły i wejście. Pola, Staś, Szymon Z., Oliwki (4 C) (przebrani za królów i królowe) stojąc przed szkołą patrzą niecierpliwie na zegarek na ręce. W końcu machają ręką i machają zapraszając do wejścia do szkoły! Przekazują królewskie berło w ręce wprowadzającej klasy 0A. Przed wejściem do szkoły uczniowie klasy 0 A tworzą szpaler witając i wprowadzając wchodzących króle i królowe!
Po wejściu witają pracownicy: Panie kucharki i obsługa siedzą w kuchni w białych fartuchach z koronami na głowie grają sztućcami na odwróconych talerzach i garnkach. Pan Rysiu/pan Darek trzymają jakieś narzędzia elektryczne lub stoją na drabinie machając do nas „z góry”.
Przed kamerą biegną uczniowie klasy 0 A zapraszając do wejścia do części zerówek. Uczniowie klasy 0 B (przebrani za postacie: śpiąca królewna, książę, krasnoludki, czarownice, damy dworu) tańczą na środku klasy jak podczas uczty królewskiej. Krasnoludki z miną złośników przeszkadzają wszystkim w tańczeniu. Uczniowie klasy O C przebrani za postacie z bajek wyskakują spod ławek pokazując na
chłopców robiących ogromną wierzę z klocków. Dziewczynki mogą coś gotować na kuchence w Sali. Chłopcy mogą robić wyścigi samochodowe. Inni chętni mogą do rytmu robić taniec trzymanymi w rękach pluszakami.
Wychodząc z zerówek jeszcze na parterze – uczniowie klasy 1 A ciągną kamerzystę za linę. Gdy mijamy windę kilkoro uczniów (wybierzcie i do środy powiedzcie kto?) z klasy 1 B siedzi w windzie i gra na różnych instrumentach.
1 A po wciągnięciu na 1 piętro, biegnie do swojej Sali. (Na lewo) nauczyciele obecni w pokoju nauczycielskim grają w karty i tańczą w rytmie
trzymając dzienniki lekcyjne. 1 A przebiegła już w międzyczasie do Sali i wszyscy śpiewają do zabawkowych mikrofonów.
1 B dyryguje śpiewaniem 1 A. Część 1 B udaje, że maluje obrany na ścianach. Cześć siedzi przed wychowawczynią i z szalikami kibicuje lekcji prowadzonej przez panią. Przy wyjściu z Sali stoi kilka osób umalowanych na twarzy jak kotki miaucząc na „do widzenia”. 1 C stojąc w Sali jeden za drugim w stronę drzwi, przebrani za postacie z bajek po kolei uśmiechając się biegną do przodu mijając kamerzystę z prawej i lewej strony. Wbiegacie potem do Sali 1 B, żeby nie przeszkadzać w dalszym nagraniu. Wszyscy, którzy już grali, a zdążą się przebrać przebiegając za moimi plecami, zanim wejdę do Sali informatycznej przebierają się za postacie z gwiezdnych wojen i stoją przed komputerami z groźną miną i zaczynają grać w jakąś grę „star wars”. Chrobry TV trzyma kamery i filmuje kamerzystę wszystko dookoła!
2 C – część siedzi na szafkach po stronie swojej Sali, część na poduchach. Siedzący na szafkach i na poduchach (wychowawczyni ustali kto) grają w gry planszowe. Część 2 C będąca w swojej Sali wykonuje zabawę przygotowaną przez wychowawczynię (szczegóły
pani Olga).
3 A – dobrze wam wychodziło, to robicie tosty albo gofry. Na prawdziwe nagranie proponuję przygotować je wcześniej, żeby w momencie kręcenie od razu wyciągać z gofrownic gofry zalewając je stertą bitej śmietany! Dziewczynki przebrane za kuchareczki żegnają przy
wyjściu z klasy! 2 B (3 osoby) siedzą na ławce przylegającej do waszej ściany i reanimuje fantoma (masaż
serca). Uczniowie są przebrani w różne bajkowe stroje, albo stroje związane ze swoją pasją. Po wejściu da Sali wszyscy rzucają w kamerzystę samolotami z papieru. Po rzuceniu samolotami, uczniowie udając samoloty lecą w stronę oddalającego się kamerzysty.
2 A waszą propozycja na lekcji było założyć na ręce zwariowane skarpetki i „być” tymi skarpetkami.
Druga propozycja dla was: skoro wam tak dobrze wychodziło śpiewanie szant, stoicie z wiosłami i akcesoriami żeglarskimi (kapoki, dmuchane koła, okulary basenowe, kaczuszki,… Wychodząc wchodzimy do Sali Pań psycholog i pedagog, gdzie przebrane w strój uczennicy uczą się mówić z dużej planszy trzymanej przez Małgosie Bobowiec i i Marysie Kryzę z napisem A, B, C. (proszę).
Odprowadzają do Dyrekcji: Wojtek, Emil machając ręką do kamerzysty, żeby szedł za nimi. Wchodząc wita nas Pani Ewelina z wydrukowaną strzałka z napisem „TO TU”! Wchodząc do pokoju dyrekcji wita nas Dyrekcja i wicedyrekcja zastawiona stertą papierów i skoroszytów, wyrzucając papiery w górę i znajdując kartkę z napisem „Nagroda Dyrektora”.
Wychodząc mijamy windę, w której ta sam ekipa 1 A gra w koszykówkę (lub uprawia inny sport np.: Badminton). 4 A stoi na schodach udając różnokolorowe puzzle. Marcel popycha pierwszą osobę i reszta udaje przewracające się puzzle aż do samej góry schodów. Przebranie ma być najlepiej w szachownicę! 4 B chłopcy próbują wchodzić przez drabinę przez wyjście na dach. Wszyscy są przebrani za kominiarzy. Ewentualnie. Kilku się wspina udając bandytów uciekających z banku z pieniędzmi, a kilku udając policjantów próbuje ich złapać! (ustalcie kto?)
Reszta 4 B z 4 C siedzą w Sali 301 na materacach tonąc w stertach książek. Przebranie za dowolne postacie z charakterystycznych książek (może lektur). 6 A w 302 pokazuje teatrzyk Kamishibai (jeśli nie wiecie o co chodzi – porozmawiajcie z panią Joanną Rysak) lub robiona już przez was uczta bogów, którzy nagle przed kamera pokłócili się o władzę! Liczna piękne stroje dziewcząt i chłopców!
5 A w 303 przebrana w stylu „angielskim” pije w angielskim stylu herbatkę. Część może rysować BIG BENa – (londyński zegar). Zawsze wam wychodziła ta wyliczanka z klaskaniem i pokazywaniem!
5 C Przebrani na czerwono najlepiej z jakimiś motywami serduszek, zawieszacie mnóstwo serduszek na żyłkach pod sufitem lub wszyscy wyciągają spod ubrań serduszka machając do kamery. Wszystko w rytmie muzyki!
3 B zbliżając się w stronę Sali 305, uczennice siedzą na ławce grając w łapki. Po wejściu do Sali wszyscy są przebrani za zwariowane postacie z bajek gotując w ogromnym garnku na środku klasy zupę z której wyciągają z uśmiechem: puchary szkoły, nagrody z gablot! Machacie do mnie biegnąc z pucharami przede mną prowadząc mnie do 310. 7 A w Sali 310 patrzy przez mikroskopy i zajada chipsy leżące na płytkach od mikroskopem.
7 B siedzi z wędkami i próbuje wyłowić z akwarium rybę. Potrzeba ile się da wędek i zamontowanych na końcu rybek (plastikowych, pluszowych, dowolnych…) Przechodząc mijam windę, w której stoją uczniowie klas 1 B + chętni i robią z windy kiermasz ciast 8 A w bibliotece robi ze swoją wychowawczynią jakiś eksperyment sugerujący dokonująca się na stole operacją. Po kolei wyciągają ze środka pochylonej grupy różnego rodzaju książek i lektur! Przebranie – postacie z lektur!
W tym samym czasie wychodzą spod stołów dzieci klasy 6 B z książkami i biegną do 313 w strojach tyrolskich pokazując na mapę Unii Europejskiej wiszącą na ścianie. Ktoś przy drzwiach wyjeżdża rowerem z Sali, mija nas cała 5 B prowadząca rowery na końcu klasy idzie jakiś goniący ich potwór matematyczny ( z napisem: „Potwór matematyczny”)
W Sali 315 8 B w ślicznych strojach: Dziewczyny – księżniczki, chłopcy super eleganccy wręczają dziewczynom kwiatki, a one wszystkie mdleją będąc łapane i wyciągane przez karateków i sportowców (mam nadzieję, że wskaże pani Ewa) do Sali gimnastycznej, gdzie są zebrani wszyscy, którzy: żonglują, tańczą i karatekują! Wychodzę z Sali gimnastycznej i kieruję się w stronę Sali 304. Prowadzą mnie Królowe i
królowie: Pola, Staś, Szymon Z., Oliwki (4 C). Na chwilę przekazuję kamerę ludziom z Chrobry TV i udając mima idę w stronę Sali 304 częstuję się ciastkami, które leżą na stołach koło windy. Wchodząc do Sali odbieram kamerę W tym czasie wszyscy zbiegają na dół stają na parkingu i przygotowują się, żeby wspólnie śpiewać refren, gdy zacznę ich filmować przez okno z Sali 304.
Śpiewamy rewelacyjnie refren: „Szczęście jest tak bardzo blisko, jeśli tego chcesz Marzeniami zbuduj przyszłość, swój własny los!…” I to naprawdę wyjdzie! Wierze w to, …a TY?!
Słowa piosenki:
To był sen, piękny sen
W Barcelonie, w San Andre
Coś mi mówi: "Życie zmień!"
Tylko słońce, wino, śpiew
W sercu pusto, nie ma nic
To, co było, miało być
Tylko przyjaźń, która trwa
W Barcelonie, bliżej gwiazd
Szczęście jest tak bardzo blisko
Jeśli tego chcesz (jeśli tego chcesz)
Marzeniami zbuduj przyszłość, swój własny los
To był sen, piękny sen
W Barcelonie, w San Andre
Czy panie mają wspólny cel?
Komu kłamstwom, komu w śmiech?
Trzeba mocno wierzyć, że
Miłość najważniejsza jest
Bliżej słońca, bliżej gwiazd
Tutaj wszystko może się stać
Szczęście jest tak bardzo blisko
Jeśli tego chcesz (jeśli tego chcesz)
Marzeniami zbuduj przyszłość, swój własny los
To był sen, wspomnień sen
O Barcelonie, w San Andre
Nowa miłość liczy się
Może była, może nie
W kieszeniach tylko grosze trzy
Których nie zabierze nikt
Przyjaźni, co w gałęziach gra
W Barcelonie, bliżej gwiazd
Szczęście jest tak bardzo blisko
Jeśli tego chcesz
Marzeniami zbuduj przyszłość, swój własny los