Uczniowie klas 7 wzięli udział w warsztatach zorganizowanych w ramach projektu „The world of consumers – grywalizacja konsumencka”. Ma on na celu edukację konsumencką młodzieży w oparciu o metodę grywalizacji na podstawie opracowanej gry planszowej pt. „The world of consumers”. Zajęcia zostały przeprowadzone przez prawnika Krzysztofa Pławecki z Fundacji LexCultura. Zajęcia były realizowane w ramach projektu finansowanego ze środków Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Celem zajęć jest edukacja młodzieży w oparciu o metodę grywalizacji, w zakresie:
- e-bezpieczeństwa transakcji zakupowych (przykładowo: rozpoznawanie fałszywych stron sklepów internetowych; sklepy i oferty dropshippingowe; rodzaje płatności, ich zalety i wady; ochrona danych podczas płatności),
- zakupów w sieci, w tym na platformach handlowych (przykładowo: podstawowe prawa konsumentów, w zakresie reklamacji oraz odstąpienia od umowy; porównywarki cenowe; aukcje internetowe; scam)
- sprzedażowych technik manipulacyjnych (przykładowo: dark patterns),
- reklam w mediach społecznościowych, w tym influencer marketing (przykładowo: rodzaje reklam w mediach społecznościowych i ich wpływ na nasze decyzje zakupowe; influencer marketing – czy warto wierzyć w rekomendacje influencerów),
- odpowiedzialnych i zrównoważonych zakupów (przykładowo: fair trade; greenwashing; świadome wybory zakupowe).
W ramach projektu szkoła otrzymała 3 egzemplarze gry planszowej do własnej dyspozycji i dalszej edukacji uczniów.