Najlepszy sposób na utrwalenie lektury? – kreatywna lekcja języka polskiego w klasie 8A
Czy utrwalanie treści lektur szkolnych może być ciekawe i angażujące? Klasa 8A udowodniła, że tak! Ostatnia lekcja z lekturą Aleksandra Kamińskiego „Kamienie na szaniec” odbyła się metodą stacji zadaniowych, która nie tylko pozwoliła uczniom utrwalić najważniejsze wątki, ale także wczuć się w rolę bohaterów książki.
Ósmoklasiści, podzieleni na grupy, wykonywali różnorodne zadania inspirowane przygodami Alka, Rudego i Zośki. Na uczniów czekały m.in.:
- Odczytywanie szyfru harcerskiego i realizacja zapisanego w nim polecenia (układanie argumentów do podanej tezy).
- Uzupełnianie piramidy wartości, którymi kierowali się bohaterowie.
- Rozszyfrowanie kodu QR, zawierającego hasło związane z treścią książki.
- Tworzenie stempli z ziemniaka oraz rysowanie żółwia za pomocą specjalnego pióra.
- Przygotowanie plakatu charakteryzującego wybraną postać.
Zabawa i nauka w jednym – metoda stacji zadaniowych okazała się strzałem w dziesiątkę! Dzięki tak różnorodnym i kreatywnym wyzwaniom uczniowie mogli lepiej zrozumieć wartości, jakimi kierowali się bohaterowie „Kamieni na szaniec”, a także na długo zapamiętać ich historię.
Takie lekcje pokazują, że literatura potrafi inspirować, a twórcze podejście do nauki przynosi najlepsze efekty!