Od kwietnia 2022 r. Szkoła Podstawowa im. Bolesława Chrobrego w Lublinie realizuje projekt „Mózg rządzi!” – kształcenie umiejętności uczenia się jako jednej z umiejętności kluczowych warunkujących powodzenie w przyszłym życiu społecznym i zawodowym współfinansowany ze środków mechanizmu finansowego EOG na lata 2014-2021 oraz budżetu państwa. Projekt korzysta z dofinansowania o wartości 75 000 EUR otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach Funduszy EOG. 12 kwietnia 2024 r. w Centrum ECOTECH-COMPLEX UMCS odbyła się konferencja podsumowująca projekt. Wzięli w niej udział: pan Tomasz Szabłowski – Lubelski Kurator Oświaty, dyrektorzy, nauczyciele, pedagodzy i psychologowie lubelskich szkół oraz rodzice uczniów.
Wydarzenie rozpoczęło się od wystąpienia pani Evy Steen – przedstawicielki Raadvise AS, instytucji partnerskiej z Norwegii. Pani Eva przedstawiła wypracowaną w ramach realizacji projektu koncepcję systemu pomocy społecznej dla uczniów ze specyficznymi problemami w uczeniu się, z niepełnosprawnościami, z obniżonymi funkcjami poznawczymi, chorobami przewlekłymi i problemami w sferze psychiczno-emocjonalnej. Następnie uczestnicy wysłuchali wykładu „Z czym się mierzą uczniowie w obecnych czasach?”zaprezentowanego przez dr. Wiesława Poleszaka, profesora Lubelskiej Akademii WSEI. Dr Dorota Sikora, psycholog ze Szkoły Podstawowej im. Bolesława Chrobrego w Lublinie wystąpiła z wykładem „Mądry dorosły – budowanie konstruktywnych relacji z dziećmi i młodzieżą”. Nauczycielki: Olga Kapica i Jolanta Dzięcioł wraz z uczniami klas 2c i 4a zaprezentowały w formie pokazu fragmentu lekcji metody sprzyjające uczeniu się. W dobry nastrój wprowadzały uczestników utalentowane muzycznie uczennice: Pola Zawadzka i Maja Walkiewicz. Na koniec koordynator projektu – Maria Chaciołka przedstawiła podsumowanie działań projektowych
oraz wnioski i rekomendacje płynące z realizacji projektu. Pan Waldemar Leszcz, prezes Educo BSH podziękował wszystkim osobom zaangażowanym w projekt i wyraził przekonanie, że jego realizacja wpłynie pozytywnie na jakość pracy szkoły.